Moje pasje małe i duże…

Zacznę od tego, że mam wiele zainteresowań i długo zastanawiałem się, które z nich opisać. Lubię otaczający nas świat, przyrodę, w szczególności wiosną i latem, kiedy można podziwiać piękne krajobrazy. Wtedy ciągnie mnie, żeby wyjechać, pozwiedzać i zapamiętać piękne chwile na zdjęciach. Bardzo lubię krótkie, kilkudniowe wyjazdy w ciekawe miejsca. Wcześniej przygotowuję trasę wyjazdu i cały plan co chciałbym zobaczyć. Są to różnorodne miejsca, na przykład stare zamki, miejsca z ciekawą historią, którą też się interesuję, ale i miejsca, gdzie można zobaczyć zabytkowy park maszynowy. Bardzo interesuję się bowiem starymi urządzeniami, maszynami, sprzętami, które kiedyś były w codziennym użytku. W związku z tym, w taki sposób wybieram trasę podróży, żeby przy okazji zahaczyć o jakieś ciekawe muzeum, skansen. W obecnym czasie nie do końca jest to możliwe, ale wcześniej, szczególnie w okresie wakacyjnym udawało mi zwiedzić naprawdę ciekawe miejsce, szczególnie w naszym kraju. Czasem nie trzeba planować długich, zagranicznych wojaży, żeby odbyć faktycznie ciekawą podróż i podziwiać różne zakątki naszej Polski. Myślę, że jest to ciekawy sposób spędzania wolnego czasu i jak dla mnie dobry relaks. Czasem, kiedy coś mnie szczególnie zaciekawi, zainteresuje, żeby pogłębić wiedzę w tym temacie, poszukuję ciekawych modeli  na przykład motoryzacyjnych, czy innych technicznych i składam je, wykonując makiety, czy też zajmując się modelarstwem. Bardzo lubię modelarstwo, szczególnie kartonowe, ale też plastikowe. Jest to interesująca forma spędzania wolnego czasu, ale zaznaczam, że bardzo wciągająca i czasochłonna. Jak się zacznie, to jest się ciekawym efektu i dlatego poświęca się dużo czasu, żeby ten wyczekany efekt zobaczyć. Także polecam wszystkim serdecznie, jak tylko będzie możliwe, pojeździć trochę po naszym kraju, bo zmiana otoczenia to dobry sposób na relaks. Modelarstwo to zadanie, które uczy cierpliwości, dokładności i wytrwałości. Wymaga dużo czasu, ale za to efekty pracy są tego warte. Z przyjemnością oglądam to, co udało mi się wykonać i chętnie sięgam wspomnieniami do miejsc, które mnie naprawdę zainteresowały. Czasem lubię wracać do nich ponownie. Polecam wszystkim taki sposób spędzania wolnego czasu…Poniżej kilka propozycji miejsc, które warto odwiedzić.

Bartek


Bazylika Achikatedralna w Poznaniu

Bunkier w Konewce

Dąb Bartek-Zagnańsk

Giganty Morza - wystawa w muzeum kieleckim

Kościół Mariacki - Ołtarz Wita Stwosza

Modelarstwo - statek

Muzeum Minerałów i Skamieniałości Św. Katarzyna


Muzeum Pamięci Narodowej oraz Ośrodek Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej w Kielcach

Ogrodzieniec

Rezerwat Kadzielnia Kielce

Zakopane



Komentarze