Jestem harcerką

 Cześć

Z przyjemnością pragnę podzielić się z tobą moim zainteresowaniem, hobby, czy jak sobie tylko zapragniesz nazwać, którym jest bycie harcerzem. Żeby przybliżyć Ci trochę ten temat na spokojnie wytłumaczę Ci czym jesteśmy, czym się zajmujemy oraz co powoduje, że jest to nieodłączna część mojego życia, której na pewno nie planuję zostawić.

Kim jesteśmy?

Związek Harcerstwa Polskiego to największa taka organizacja licząca sobie ponad 100 000 członków, która wychowuje dzieci i młodzież. Już od stu lat głównym celem ZHP jest wspieranie wychowania harcerzy i harcerek. ZHP jest ogólnopolskim, patriotycznym stowarzyszeniem należącym do Światowej Organizacji Ruchu Skautowego. Jest organizacją otwartą i apolityczną.

Jak działamy?

W pracy harcerskiej instruktorzy harcerscy stosują sprawdzoną metodę polegającą na realizacji zadań w małych grupach rówieśniczych, uczeniu w działaniu, wykorzystywaniu stymulującego programu oraz odwoływaniu się do idei wyrażonych w Prawie i Przyrzeczeniu Harcerskim.

Harcerstwo wychowuje przez stawianie wyzwań swoim członkom. Zachęcamy do dalszego doskonalenia się oraz zdobywania nowych wiedzy i umiejętności jak np. węzły, terenoznawstwo lub wiele innych umiejętności, które nie ukrywam wykorzystuję w życiu, choćby na przykład umiejętność pracy w grupie, którą udało mi się nabyć będąc w harcerstwie. Metoda harcerska polega na nauce poprzez działanie, rozbudzanie zainteresowań i pasji. Wspieramy rozwój intelektualny, fizyczny, emocjonalny oraz duchowy.

Drużyny to grupy społeczne, dzięki którym młodzi ludzie przeżywają wspólne przygody, organizują wyprawy, realizują projekty.

Po co jesteśmy?

ZHP przygotowuje nas do dalszej drogi w naszym życiu oraz pomaga przygotować się do szybko zmieniającego się otoczenia. Gotowość do działań, szybkie decyzje oraz wykazywanie się inicjatywą pomagają w adaptacji w nowym dla nas miejscu. Patrząc na wielu harcerzy możemy zauważyć, że ci młodzi ludzie chętniej podejmują jakieś wyzwania od swoich rówieśników.

Jak dołączyłam do harcerstwa i po co w nim jestem?

Pamiętam, że kiedyś jak wracałam z mamą z szkoły powiedziała mi ona, że w naszej miejscowości od niedługiego czasu działa pewna Drużyna. Dowiedziałam się wtedy od niej, że planuje mnie ona tam zapisać, na początku gdy to usłyszałam byłam sceptycznie nastawiona do tego pomysłu. Kiedy poszłam na pierwszą zbiórkę nie ukrywam wiele rzeczy uznałam za dziwnych i zupełnie nowych, nie rozumiałam wtedy jeszcze o co chodzi, jednak postanowiłam, że pójdę jeszcze na kilka zbiórek i przekonam się, czy jest to coś dla mnie. Do dziś nie żałuję podjętej wtedy decyzji wręcz mogę uznać ją za jedną z najlepszych w moim życiu. Rzeczy, które były dla mnie tak niezrozumiałe i dziwne okazały się być niezmiernie ważne dla członków Drużyny, ponieważ pokazywały naszą unikatowość oraz otwarcie na nowych członków. W harcerstwie natomiast jestem po to by móc się rozwijać. Harcerstwo jest ścieżką obok naszej drogi życia, która ma nam pomóc robić to co robić chcemy. Poznałam tu wielu ludzi starszych jak i młodszych ode mnie, z którymi cały czas utrzymuję kontakt oraz przeżywam wspólne przygody, które kończą się raz śmiechem, raz radością, a czasami nawet gniewem i żalem, jednak są to przygody, których nie żałuję bo są one spędzone z osobami, które szanują mnie taką jaką jestem i wiem, że choćby nie wiem co się działo oni nie będą się bali wystawić do mnie pomocnej dłoni. Harcerstwo pokazało pokazało mi, również inny wzgląd na świat, na który dotąd nie zwracałam uwagi. Pozwolił mi zobaczyć, jak wiele zła dzieje się na tym świecie, ale również wiele sposobów rozwiązania tych problemów, z którymi my jako ludzie musimy się zmagać. Będąc harcerzem miałam okazję jeździć na wiele obozów i biwaków, na których udało mi się zobaczyć wiele fantastycznych miejsc i przyswoić wiele nowych umiejętności takie jak: sznury, które mogę wykorzystać przy wspinaczce oraz na żaglówkach, umiejętność posługiwania się mapą, pierwsza pomoc, czy chociażby jak dobrze spakować plecak w góry by niczego nam nie zabrakło.

Jest jeszcze wiele rzeczy, których temat mogłabym poruszyć w moim wpisie, ale zajęłoby to bardzo dużo czasu oraz myślę, że zbyt duża ilość tekstu mogłaby zniechęcić czytelników. Jednak jeśli ktoś zainteresował się tym co napisałam warto by poszukał w internecie więcej informacji na ten temat, a nawet może poszukał jakiejś Drużyny w okolicy bo gwarantuję, że nie pożałuje swojej decyzji.

Bardzo dziękuję za przeczytanie mojego wpisu.

Stefan


Źródło: https://pixabay.com/pl/

Źródło: https://pixabay.com/pl/


Komentarze